Otyłość coraz częściej nazywana jest chorobą cywilizacji. Wiele osób z nadwagą pragnie zmiany, ale bardzo często oczekują natychmiastowych efektów, przy niedużym wysiłku z własnej strony. Natomiast należy pamiętać, że odchudzanie to proces wymagający pewnych wyrzeczeń.
Znacznie łatwiej przybrać na wadze, niż stracić dodatkowe kilogramy. Przy odpowiedniej motywacji jest to jednak możliwe. Spalanie tkanki tłuszczowej, dieta oraz dawka aktywności fizycznej to składowe procesu chudnięcia.

Jak jeść, aby schudnąć

Zazwyczaj podstawą diety człowieka są produkty bogate w cukry oraz tłuszcze. Stanowczo zbyt mało w niej owoców oraz warzyw, pieczywa pełnoziarnistego, czy kiszonek, które mają drogocenny wpływ na przewód pokarmowy.
Kluczem do skutecznego odchudzania jest zmniejszenie dziennej dawki kcal do poziomu, w którym jest on mniejszy niż zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Wytwarza się w ten sposób deficyt kaloryczny, dzięki czemu naruszone zostają zapasy tłuszczu nagromadzone w organizmie. Zatem jeśli zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2500 kcal, dieta powinna dostarczać 2000 kcal. Niewielka różnica nie powinna wywoływać odczucia głodu, a z całą pewnością wpłynie na spadek wagi ciała.
W procesie odchudzania warto wspomagać się produktami spożywczymi, które przyspieszają metabolizm. Jednym z nich jest jogurt grecki, który ze względu na dużą zawartość wapnia i białka, pobudza metabolizm, jak również pomaga utrzymać sylwetkę w dobrej kondycji.
Warto jeść również ryby morskie, które zawierają kwasy omega- 3. Ich zadaniem jest obniżenie poziomu leptyny w organizmie, dzięki czemu nie odkłada się tkanka tłuszczowa.
Ocet balsamiczny i jabłkowy dodane do potraw powodują odczuwanie sytości przez dłuższy okres czasu. Przyspieszają również metabolizm tłuszczów i cukrów w organizmie.
Metabolizm przyspiesza również imbir, który sprawia, że temperatura wewnątrz organizmu podnosi się, a podczas długotrwałego spożywania imbiru, tłuszcz ulega spaleniu.
Działanie podobne do imbiru mają również ostre papryczki. Ostry smak potraw powoduje również mniejszą potrzebę łaknienia.
Kolejnym produktem, który pobudza metabolizm jest zielona herbata. Dodatkowo oczyszcza organizm i pomaga w usuwaniu zbędnych toksyn.
Warta uwagi jest również cykoria. Zawiera bowiem substancje goryczkowe, które pobudzają wydzielanie żółci. Czym większa ilość żółci tym mniejsze odkładanie tkanki tłuszczowej.jedzenie odchudzanie

Podjadanie między posiłkami

Wiele osób stosujących dietę nie przestrzega zasad dotyczących przekąsek. Bardzo często to właśnie podjadanie pomiędzy posiłkami nie pozwala osiągnąć zamierzonego efektu odchudzania. Dzieje się tak, ponieważ szybkie przekąski zawierają najwięcej pustych kalorii.
Wysoko przetworzona żywność składa się przede wszystkim z cukrów prostych i tłuszczów trans, czyli utwardzonych tłuszczów roślinnych. Składniki te znajdują się nie tylko w słodyczach, ale również w wędlinach, zupach typu instant, gotowych sosach, czy napojach gazowanych.
Dlatego dieta to nie wszystko i zanim podejmie się decyzję, co jeść, aby schudnąć, warto najpierw przemyśleć, czego nie jeść, aby nie tyć. A jeśli podjadać, to warto sięgnąć po zdrowe przekąski, które można jeść bez większych ograniczeń.
Najbardziej wskazane są owoce oraz warzywa, a wybór jest naprawdę duży. Seler naciowy, marchewkę, ogórki, czerwoną paprykę można z powodzeniem traktować jako wartościową przekąskę. Równie smaczne i syte są brokuły, szparagi, kiwi, mandarynki, czy kwaśne jabłka.
Jeśli między posiłkami pojawia się głód można również sięgnąć po wafle ryżowe, pestki słonecznika, czy dyni.

Ukryty cukier oraz tłuszcz

1. Uwaga na wędliny.
Warto kupować wędliny, które nie tylko mają zdrowy skład, ale przede wszystkim te, których głównym składnikiem jest mięso. Wędlinę wieprzową najlepiej zastąpić chudą wędliną drobiową.
2. Słodkie jogurty
Znaczna grupa jogurtów to istna bomba kaloryczna, ponieważ ich podstawowy składnik to cukier. Znacznie zdrowszy będzie jogurt naturalny, który można dosłodzić owocami lub dodać pestki dyni, słonecznika.
3. Sztuczne dodatki w napojach.
Większość soków zarówno owocowych, jak i warzywnych zawiera w swoim składzie sztuczne dodatki. Dlatego warto samemu wyciskać soki lub popijać niegazowaną wodę mineralną, jak również zieloną, czy czerwoną herbatę.
4. Gotowanie na parze.
Warzywa gotowane na parze lub ryba przygotowana w folii sprawią, że w procesie gotowania nie zostaną zniszczone witaminy i minerały, tak ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Szybkie rezultaty diety

Białe pieczywo, czy produkty z mąki pszennej warto wyeliminować z codziennej diety. Zamiast smażonych potraw, lepiej gotować na parze lub w folii. Chipsy i paluszki zastąpić marchewką. Zmiany wymagają czasu, ale powolne wprowadzanie ich w życie daje widoczne rezultaty.
Nie warto odkładać decyzji o podjęciu walki ze zbędnymi kilogramami. Powyższe zasady wprowadzone w życie sprawią, że dieta nie będzie głodówką, ale stopniową zmianą sposobu odżywiania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here