Wśród różnych metod odchudzania warto zwrócić uwagę na dietę owocową. Jest to obecnie jedna z chętniej wybieranych diet. Jej popularność można upatrywać nie tylko w skuteczności działania, ale również w łatwości przyrządzania. Owoce są ogólnie dostępne, a samo przygotowanie posiłków jest wyjątkowo proste.
Jest to również tzw. szybka dieta, czyli efekty stają się widoczne już po kilku dniach. Dietę owocową stosuje się maksymalnie trzy dni, gdyż owoce mimo wszystko nie zawierają wszystkich istotnych dla organizmu składników odżywczych.
Równie istotne jest działanie oczyszczające diety owocowej. Odpowiednio dobrane owoce wprowadzają do organizmu nie tylko błonnik, minerały i witaminy, ale również odprowadzają z niego nagromadzone toksyny. Owoce wpływają pozytywnie na pracę układu pokarmowego, pobudzają odnowę komórek, poprawiają wygląd skóry, ale również dodają energii i witalności. Właśnie te zalety świadczą o atrakcyjności diety owocowej.

Zasady diety owocowej

Dieta oparta jest na kilku istotnych zasadach. Najważniejszą jest jedzenie tylko i wyłącznie owoców. Może to być jeden rodzaj lub kilka różnych owoców. Istotne, aby nie były to owoce suszone. Zatem można je spożywać w postaci surowej, duszonej, gotowanej, pieczonej.
Owoców najlepiej nie obierać ze skórki, ponieważ jest źródłem błonnika. Zwłaszcza w przypadku cytrusów, gdzie powszechne jest usuwanie błonek. W przypadku takich owoców jak melon, czy kiwi, skórkę należy obierać jak najcieniej.
Do owocowej diety nie można wprowadzać żadnego składnika poza pochodnymi owoców. Zwyczajowy jogurt do owocowej sałatki nie jest zatem wskazany. Jako elementu wiążącego w sałatce owocowej można użyć kilku kropel soku z cytryny lub innego owocu.
Nie ma również ograniczeń w ilości spożywanych owoców. Jako, że owoce, poza awokado i bananami są małokaloryczne i zawierają przede wszystkim wodę, minerały oraz cukry proste.
W diecie owocowej należy pamiętać o piciu dużej ilości wody mineralnej, najlepiej niegazowanej. Pomiędzy posiłkami można również popijać zieloną herbatę, napar z bratka lub rozmarynu.

owocowa dieta

Zalety i wady diety owocowej

Do największych zalet należy na pewno łatwość przyrządzania, krótki okres stosowania, jak również szybko widoczne efekty działania.
Dieta owocowa ma również swoje minusy. Jak każda dieta oparta na wybiórczości, może być stosowana tylko kilka dni. Owoce składają się w dużej mierze z cukrów, a wyjątkowo ubogie są w inne ważne składniki odżywcze. Nie dostarczanie organizmowi białka, wapnia, kwasów tłuszczowych, czy witamin z grupy B, może w efekcie doprowadzić do problemów zdrowotnych, w tym przede wszystkim do cukrzycy. Dlatego tak ważne jest stosowanie diety maksymalnie 3 dni. Już po jednym dniu diety organizm zostanie zasilony ogromną dawką witamin i błonnika.
Kończąc dietę owocową należy robić to stopniowo. Najpierw wprowadza się jeden lekkostrawny posiłek i każdego następnego dnia kolejny. Przestrzeganie tej zasady jest konieczne, aby nie powróciły dopiero utracone zbędne kilogramy. Dietę najlepiej przeprowadzić latem, kiedy owoce są świeże a ich wybór różnorodny.


dieta owocowa, szybka dieta, zdrowa dieta, dieta owocowa opinie, efekty diety owocowej, owoce dieta, zalety diety owocowej, zdrowe odżywianie, dieta lekkostrawna, dieta bez suplementów, zdrowa dieta, dieta na odchudzanie, dieta z owocami

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here