Szybko schudnąć to marzenie wielu osób. Podjęcie wyzwania i rozpoczęcie procesu odchudzania to jedno, ale wytrwanie w działaniu jest już znacznie trudniejsze. Dlatego wiele osób poszukuje diety, która będzie na tyle skuteczna i szybka, aby w niedługim czasie cieszyć się pierwszymi efektami.
Schudnąć w krótkim czasie oznacza determinację, reżim, skuteczną dietę i ogromną samodyscyplinę. Zazwyczaj diety, które dają efekty w szybkim czasie nie są dla organizmu na tyle zdrowe, aby stosować je stale. Dlatego też wskazane jest przeprowadzanie ich stosunkowo rzadko i tylko przez ściśle określony czas.

skuteczne odchudzanie
Zdrowe i skuteczne odchudzanie – Extremalnie.

Propozycje ekstremalne

Jednym z najbardziej znanych sposobów jest dieta bardzo niskokaloryczna, czyli 1000 i mniej kilokalorii. W tym przypadku najlepiej skorzystać z gotowych preparatów przygotowanych z myślą o diecie niskokalorycznej. W ofercie znajdują się koktajle, zupy, napoje, a nawet batony. Dieta tego rodzaju przygotowana samodzielnie może nie zawierać wszystkich niezbędnych dla zdrowia składników.
Dieta bardzo niskokaloryczna daje szybkie efekty, ponieważ organizm, który przyjmuje małe ilości kalorii zaczyna w szybkim tempie sięgać do zapasów w formie tłuszczu zgromadzonego pod skórą.
Podobne działanie ma dieta Cambridge lub dieta Light. Każda z nich jest na tyle obciążająca dla organizmu, że warto przeprowadzać ją pod okiem dietetyka.
Dieta białkowa Dukana jest jedną z najbardziej kontrowersyjnych diet. Choć ma wielu przeciwników, trzeba przyznać, że w pierwszej fazie diety, czyli w pierwszych dwóch tygodniach stosowania, chudnie się w szybkim tempie.
Główną zasadą jest zakaz spożywania węglowodanów. Z codziennej diety należy wyeliminować nie tylko makaron, pieczywo, ziemniaki, rośliny strączkowe, warzywa i owoce, ale również soki owocowe oraz słodycze i alkohol.
Do diety można natomiast włączyć chude mięso indycze, wołowe, cielęcinę, ryby i owoce morza. Dozwolone jest spożywanie chudego białego sera, jogurtu naturalnego oraz białka z jajek. Codziennie należy wypijać przynajmniej 1,5 l wody, choć może też być herbata, kawa, czy herbaty ziołowe, bez dodatku cukru.
Dieta kopenhaska zakłada również jedzenie chudego mięsa, ale z niewielką ilością warzyw i jednym owocem dziennie. Tutaj również zabronione są ziemniaki, makaron, pieczywo, czy alkohol.
W przypadku tej diety ważnym punktem są godziny spożywania posiłków. Śniadanie należy spożyć do godziny 8, obiad powinien zostać zjedzony o godzinie 14- tej, a kolacja najpóźniej o godzinie 18-tej. Przekąski są zakazane. Wskazane jest natomiast picie dużej ilości wody lub herbatki ziołowej, herbaty bez cukru, kawy.
Szybko schudnie również osoba, która zastosuje dietę kapuścianą. Jak nazwa wskazuje bazuje ona na zupie z jednej główki kapusty, jak również z 6 cebul, 2 zielonych papryk, jednej czerwonej, 6 pomidorów oraz pęczka selera naciowego. Warzywa wraz z przyprawami gotuje się do miękkości. Do diety można wprowadzić niewielkie ilości ryżu niełuskanego oraz warzywa na parze lub surowe i jeden owoc dziennie.

Szybka dieta a efekt jo- jo

Istnieje przekonanie, że szybka utrata wagi wiąże się zazwyczaj z jej szybkim powrotem. Organizm drastyczną dietę odbiera jako przejściowe problemy, które trzeba przeczekać. Kiedy wracamy do stałego rytmu żywienia, organizm jeszcze szybciej odkłada tkankę tłuszczową, którą nagle utracił.
Dieta poniżej 1000 kcal to dieta, która jest zbyt uboga, aby dobrze odżywić organizm. Dlatego warto przemyśleć każdą nową dietę, ponieważ skutków źle dobranej diety nie da się szybko naprawić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here